tiistai 19. syyskuuta 2023

Kirppistely ja tavaran määrän vähennys - huomaako kukaan muutosta?

 


Taas yksi kausi pidetty kirpparipöytää. Olen arvioinut ett viime parin vuoden aikana tavara määrä tässä talossa on vähentynyt ainakin noin 400 tavaran verran. Olen järkyttynyt, että vaikka määrä kuulostaa isolta se ei näy juuri missään.

Alunperin aloin karsimaan tavaroita, kun havahduin ettei meille enempää tavaraa yksinkertaisesti mahdu. Lisäksi liian täysistä kaapeista oli mahdotonta löytää mitään tehokkaasti. Pian huomasin, että olin lahjoittanut tavaraa merkittävästi enkä ollut kaivannut mitään niistä takaisin. Päinvastoin tavarasta eroon pääseminen ja se, että kaappeihin tuli hieman tilaa tuntui erittäin vapauttavalta. Tästä innostuneena aloin karsia tavaraa enemmän. 

Toiveenani olisi joskus hyvin organisoidut kaapit jossa kaikella olisi oma paikkansa. Uskon ja toivon, että kodin huolto olisi tällöin helpompaa. Tiedän myös, että hyvin järjestellyssä kodissa on levollisempi mieli. 

Olen harkinnut voisinko tulevaisuudessa hyödyntää kaappien järjestelyssä esimerkiksi ammattijärjestäjän palveluita. Uskoisin, että heiltä voisi saada hyviä vinkkejä kodin toimivuuteen. Jos näiden palveluiden käytöstä on jollakulla kokemuksia niin mielelläni kuulisin? Minulla ei ole tuttavapiirissä ketään jolla olisi asiasta kokemusta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

https://www.blogit.fi/

Lasten oikeuksien sopimus - 5 faktaa, tiesitkö nämä?

Marraskuu on saapunut ja sen mukana lasten oikeuksien viikko. Lastenoikeuksien päivä ja juhla viikko on henkilökohtaisesti minulle yksi tärk...